Good day

Bra dag idag! Fotbollsmatch först och gjorde äntligen mitt första mål för Palo Soccer med en chip över målvakten och enkelt rulla in bollen i mål!

Senare på kvällen så var det mötte hos min local coordinator som är min kontaktperson här borta. Vi var ca 40-50 utbytesstudenter där vilket var roligt! Träffade även Charlie där som var på samma Soft Landing Camp som mig så var kul att prata lite svenska! Känns konstigt och man byter ofta över till engelska även fast det inte är någon från ett annat land i konversationen. Det känns väldigt konstigt och man blandade snabb ihop de svenska och engleska orden! (Tänker även nu på engelska så är påvägen att skriva engleska ord istället för svenska..)
Vi hade lite tävlingar och umgicks med andra utbytesstudenter. På min skola är det nio utbytesstudenter men ingen av dom var där (vet bara två killar som är utbytisar). På en annan skola i LV så var det 44 utbytesstudenter!? Och de sa att det ofta blir att utbytesstudenterna hänger med varandra istället för med amerikanarna vilket jag tycker är dåligt. Man är ju här för att lära sig om den amerikanska kulturen och finns ju inget bättre sätt än att umgås med amerikanare.
Veckorna går så fort här borta och det är fredag imorgon!? Går alldeles för fort
USA | |
#1 - - Pappa:

Stort grattis till första målet!!

#2 - - Anonym:

Vad kul att du träffade Charlie, detta är hans mamma och vi är goda vänner sedan länge med Tomas Vincent som är släkt med dig.
Tomas läste din blogg och förstod att du & Charlie var på samma ställe. Så liten är världen:)

Svar: Men oj! Det var ju kul! Pratade med Charlie idag och han verkar ha det jätte bra just nu!
Erik Karnehed

Upp