Day 1

Då var dag ett på Hawaii avklarad och det har börjat riktigt bra!
Vaknade tidigt på morgonen så tog först en snabbis till gymmet innan vi skulle ner till stranden. 
 
Dagen bestod av surfing och katamaran segling. 
Vi delades upp i två grupper och jag kom i grupp två så jag började med katamaranen! Under katamaranturen såg vi valar då det är valsäsong från November till Mars. Den andra gruppen som gjorde turen efter oss såg faktikst en haj! Och det var inte långt utanför där vi surfade under tiden!
 
Så eftermiddagen bestod av surfing vilket var så sjukt kul! Riktigt roligt. Jag trodde att det skulle vara svårare men det var inte så jätte svårt. I början så fick vi hjälp av surfinstruktörer att fånga och surfa på vågorna. Men efter bara några vågor så sa min instruktör att jag kunde själv och att jag skulle testa att ta vågorna själv. Det var lite svårare då man måste läsa av vågen och sedan bestämma sig för vilken man ska surfa på. När jag gjorde det själv så behövde jag börja paddla mycket tidigare istället för att surfinstuktören knuffade på. Behövde även veta när jag skulle ställa mig upp då om man ställer sig upp för tidgt eller försent så kan man inte surfa på den!
 
Men det gick riktigt bra och surfade på många vågor. Surfingbilder kommer på onsdag då det var två fotografer ute i vattnet som tog en massa bilder på oss!
 
Imorgon ska vi till Dole annanasplantage, Diamond Head med superfin utiskt över stranden och sedan till Polynesian Center vilket jag tror kommer att bli riktigt bra!
 
USA | |
#1 - - Anonym:

Häftig semestervecka för dig! Långt från en regnig västkust! Men här är surfarna ute i Apelviken och Träslövsläge. Ju mer det blåser ju gladare är dom!

#2 - - Oslofru:

Ser härligt ut :D

#3 - - Anonym:

Ser härligt ut!
Njut av sällskapet, naturen och aktiviteterna. Du ser nöjd och glad ut vilket värmer hjärtat! Kram min son!

#4 - - Mamma:

Det ser härligt ut! Så biffig du börjar bli! Ser fin ut. Ta det lugnt med gymmandet! 😉

Upp