U.S Ambassaden


Idag var jag på amerikanska ambassaden i Stockholm för att ansöka om mitt visum till USA-resan! Vad finns det att säga om det? Man kom dit och fick stå i kö för att lämna av sig mobilen och genomgå kontroll som man gör på flygplatsen(lite väl överdrivet kan jag tycka men USA är ju USA..)! Efter ca 40 minuter i den kön så kom man in på ambassaden där jag fick ta en nummerlapp och lämna in papprena och passet som jag hade med mig och sedan fick jag gå och sätta mig och vänta. Efter 30 minuter ropade de upp mitt namn så jag fick gå och ta fingeravtryck på båda händerna för att visa att jag är jag. Ännu en gång fick jag gå och sätta mig för att vänta tills de ropade upp mitt namn igen. Denna gång fick jag snacka med en amerikanare som sa att jag hade blivit godkänd, önskade mig lycka till och sa att jag kommer få ett toppen år (det var ju lite kul att äntligen få prata med en äkta amerikanare!). 
Efter det så var allting klart och jag kommer få passet och visumet hemskickade om ungefär en vecka. Och snart så hoppas jag verkligen att jag får min familj! börjar bli dags nu..
Inför USA | |
Upp