Halva året är över.

Då har över halva mitt år gått här borta och det känns helt sjukt. Tiden för mig har gått alldeles för fort och jag börjar redan nu tänka på vad jag ska göra när jag kommer hem till Sverige igen och hur det kommer bli. Allt känns så konstigt och jag har börjat lite smått att räkna ner dagarna till hemfärden. Kan inte fatta att jag har spenderat 151 dagar här borta och att jag bara har 149 kvar och de dagarna kommer att flyga förbi alldeles för snabbt tror jag!
 
Mid-terms är även nu över och second semester börjar på tisdag. VI är ledigap å måndag då det är Martin Luther King Day och alla får ledigt! Så det är ganska kort vecka och nästa vecka åker jag till Hawaii så det är dags att packa snart!!
 
Men jag börjar även sakna Sverige mer och mer nu. Min familj, mina vänner och tro det eller ej, den svenska skolan! Det känns som det inte är mycket tid kavr av året även fast det egentligen är det!
 
Efter halva min tid här bortaså känns det som min engelska har utvecklats något enormt och jag vet nu när jag använder fel prepositioner i en mening så att man snabbt kan ändra det! Tror  jag även utvecklats som person och känner mig mycket mer självständig nu än innan jag gav mig av. Har så många nya upplevelser och erfarneheter många inte får utan denna resa. Förstår mig på fler människor nu och deras sätt att leva!
In conclusion: mycket har förändrats.
 
 
 
 
USA | |
Upp