Day 5

Dag 5 på Hawaii och vår näst sista heldag härborta.. Känns ju lite sorligt..
 
Idag var vi på Pearl Harbor och tittade på USS Arizona. Om jag ska vara ärlig så var det väl inte det roligaste som finns att göra. Inte för att det inte var synd om de som dog men amerikanarna överdriver lite för mycket om det hela känner jag. "Bara" 2000 människor dog vilket inte ens är i närheten av vad USA gjorde mot Japan med atombomberna. Och i filmen om Pearl Harbor sa de att de vann ökriget mot Japan 1945 men de nämde inte ens hur och vad de gjorde. Så kunde inte riktigt känna medlidande. Är jag en dålig människa?
Det enda som jag tyckte var intressant var museet där de pratade mer om Japan,vad som hände och vad  som hände åren efter innan atombomberna såklarrt.
 
På kvällen så gick vi till stranden och badade. Varmare i vattnet än i luften när det blåser!
Träffade även Jacob från Sverige som kom in med flyg igårkväll. Jacob jag träffade på avresemötet innan USA. De bor på hotellet framför oss och ska även till Hanumana Bay imorgon för att snorkla! Så det var kul att få prata med en svensk kille!
 
PEARL HARBOR & USS ARIZONA MEEMORIAL
 
Big Boat
Vrakdelar
Man kan fortfarande se olja komma ut från botten. De vet inte hur mycket olja det finns kcar så de kan inte borra i båten för att kunna ta upp den. Så den får bara ligga där och ruttna
Alla som dog
Måste ju vara seriös på bilden. Inget leende för det skulle ju vara inapproperiate.
 
 SIGHTSEEING
 
Night
 
PS:
Har så sjukt många mer bilder men inte på min telefon! Få se till att få över dom till mig!
Sovdags nu
 
Hawaii | |
#1 - - Mormor:

Jag vet inte om mina meddelanden når dig. Det är i alla fall kul att få läsa om dina upplevelser. Man lär sig dessutom lite fakta om Hawaii!
Synd, att det börjar sjunga på sista versen. Kan du tänka dig att åka dit igen?
Kram

Svar: Tror inte jag har fått några meddelanden! Självklart skulle jag kunna åka dit igen. Så himla fint är det
Erik Karnehed

Upp