Aloha

Aloha från Hawaii! Är äntligen framme på O´ahu, Hawaiiöarnas tredje största ö!
Ordet Aloha är det ord människor från Hawaii använder mest och det betyder en massa olika saker! Men översätter man det dirket så betyder det "The breath of life" vilket betyder att man andas tillsammans och att man ska dela kärlek.
Hawaii fun fact 1: Det hawaiianska språket har bara 13 bokstäver!

Resan dit gick utmärkt och stötte inte på några svårigheter under ditresan. Flög från Las Vegas klockan 8am till Los Angeles vilket bara tog ca 25 minuter! Från LA så flög jag till O´ahu och det tog ca 5 och en halv timme. Hawaii ligger förvånansvärt långt ifrån USA för att bli kallad en stat tycker jag!
 
Här på Hyatt Place Wakikki Hotel så är vi 44 utbytesstudenter från 12 olika länder. Vi är en förvånantsvärt liten grupp i jämförelse med den grupp som kommer nästa vecka där dem är 100 personer! Men det är rätt så skönt med liten grupp. Vi är fyra svenskar här. Jag, Louise som jag var på samma Soft Landing Camp i NY med och två andra tjejer.
Det är väldigt många tyskar med på denna resa! Mina rumskamrater är en tysk och en dansk kille, båda från Michigan.
 
Tidskillnaden här i jämförelse med Sverige är nu 11 timmar istället för 9 timmar.
 
När vi kom till hotellet så checkade vi in, fick våra rum och efter det så hade vi free time tills middagen. Vi gick ner till Waikikki Beach vilket var underbart! Vädret är så himla bra. Varmt och hög luftfuktighet vilket gör vindarna väldigt varma och sköna! På kvällen hade vi ett informations möte om vad som kommer hända under veckan.
Men det skedde ett missöde under kvällen! På något sätt så lyckades jag låsa min resväska med en annan kod än den vanliga och hade fortfarande grejor i den! Så i 25 minuter satt jag och testade 638 olika koder innan jag tillslut fick upp den! Vilken lättnad.
 
Imorgon så ska vi få surfa och åka Katamaran! Kommer npg bli underbart och ska bli så kul att få testa på och surfa!
 
PS: Har värrldens bästa föräldrar! Älskar er båda två!
 
USA | |
#1 - - Sara:

Aloha! Låter spännande! Finns universitet på Hawaii du kan studera vid sen! Var också på imitation game och håller med om att den var bra! Både historia om mänskliga rättigheter och datorer -och bra skådespelarinsats! Kolla in sherlock Holmes- serien med honom om du inte redan gjort det. Ha det toppen!

Svar: Såg han i Sherlock Holmes serien och tycker han är riktigt bra där också! Dags för lite surfing idag!
Erik Karnehed

Upp